Klubben

Flens FS bildades i oktober 2001 och har sedan dess tränat många ungdomar i friidrott. Vi finns i Flen och på sommaren tränar vi utomhus på Hammarvallen och när det blir mörkare ute drar vi oss in och tränar i fina Piggelinhallen.

Flens FS friidrottsklubb

Medlemskap

Medlemmar i Flens FS tränar friidrottens alla grenar i ett härligt gäng och med engagerade tränare. Medlemmar behöver ha fyllt 7 år. Träningarna bedrivs just nu på måndagar och onsdagar. Kom gärna på ett prova på pass. Nedan finns några blanketter som behöver fyllas i för att bli medlem.

Tränare

Huvudtränare Owe

Jag har varit ledare i 7-8 år inom friidrotten. För mig började det genom att mina barn hade börjat träna friidrott och det saknades ledare. Det roligaste att vara ledare är all den energi man får av att träffa alla barn och ungdomar. Så även om man kan vara lite trött när man går till träningen så är man alltid lite piggare när man går därifrån.

Huvudtränare Marcus

Jag har nyligen flyttat till Mellösa strax utanför Flen och är ny som tränare i Flens FS. Tidigare bodde jag i Stockholm och tränade ungdomar i Bromma friidrottsförening. Jag har tränat mycket friidrott i mina dagar och tävlat på en hög nivå i Sverige. Mina grenar var kort och medeldistanslöpning. Friidrott e det roligaste som finns!

Ungdomstränare Ida

Hej, jag heter Ida. Jag tränade friidrott i 6 år innan jag blev ungdomsledare. Första gång jag var ledare var under Summer Camp 2022 vilket var jätteroligt. Efter det så ville jag fortsätta att vara ledare. För mig är den bästa delen i friidrotten att springa.

Ungdomstränare Elin

Hej, jag heter Elin och är 14 år. Jag är en av ungdomstränarna och har tränat friidrott i ungefär 6 år. Mina favoritgrenar är höjdhopp och 60 meter. För att bli en bättre ledare deltog jag på en tränarutbildning i Karlstad under en helg i höstas.

Ungdomstränare Maja

Maja är en av ungdomstränarna och har själv tränat friidrott i många år.

Ungdomstränare Lisen

Lisen är en av ungdomstränarna och har själv tränat friidrott i många år.

Hjälptränare Pontus

Pontus har egna barn som tränar friidrott och han hjälper till och stöttar som tränare på alla pass i veckan.

Klubbinformation

• Föreningen bildades 2001-10-04